Mästerkocken

Tjenare!
 
Kände mig duktig igår så jag gjorde Spaghetti Carbonara till middag, och det smakade inte som bajs! (Yay)
 
Men iallafall så tänkte jag dela med mig av MITT EGET recept.. Nu är det ju inte så att jag har suttit och klurat på hur många delar ost man ska ha och hur många delar grädde man ska ha, utan jag slängde i allt och hoppades på det bästa.
 
Först och främst sätter du på en kastrull med vatten på plattan med högsta värme.
Sedan skär du upp ungefär 2 paket bacon till små bitar, och steker dom.
 
 
Sisådärja. Dethär steget är frivilligt, man jag häller bort fettet för att jag blir så flottigt annars. Efter det häller du i ungefär ettochetthalvt stort paket grädde och sänker värmen till lagom låg värme. Det ska bara hålla sig varmt nu typ.
Ungefär nu hade jag i spaghettin i kastrullen, jag visste inte hur mycket jag skulle ha i så jag tog lite på måfå.Sen så pepprade jag lite, slängde i en näve riven ost och rev ner ungefär 2 klyftor vitlök i såsgrejen.
När osten hade smält och såsen stått på värmen ett tag var spaghettin klar, så då durkslagade jag spaghettin och hade i såsen i kastrullen med torr spaghetti. Nu är det klart!
 
 
 
 
 
 
 
TADAAAAAAAAAAAA!!
 
Efterssom jag inte vet hur mycket spaghetti man ska ha, så blev det ganska mycket över... xD
 
 
 
 
 
 
xDx
 
Hehe, ooooops xD
 
 
 

Kommentarer från er:
:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback