KÖTTA FÖRFAAAAN!

Det här med gymnasier. 
JAG VET VAD NI TÄNKER!!
''Men Hannaaa, du går ju bara i sjuan.. Du har ju knappt tre år på dig?''
 
Men jag har börjat fundera.
Min kära broder Oskar (Även känd som Moskis) går ju i nian, så vi får ungefär TRE TON brochyrer, tidningar, lappar osv. i posten. 
Jag vill välja ett bra gymnasie. Det är ju gymnasiet som egentligen lär dig sakerna du kommer behöva för den karriären du vill ha, istället för att lära dig alla saker man måste kunna som man lär sig i grundskolan.
Jag kommer vilja välja en bred linje, då jag inte vet exakt vad jag vill göra. 
Jag vill ju inte ta en ''konditorlinje'' och bli polis liksom? Haha.
Nejmen iallafall. Jag vet att det är lite väl tidigt att titta på gymnasie och så, men jag tycker det är bra att börja tidigt så man inte tar första bästa liksom. 
Och nu är det ju inte så att jag sitter & tittar på gymnasier hela dagarna, men jag kikar lite ibland.
 
Än så länge har jag en bra ''kandidat''. Det är designingenjörs-linjen.
(Det är inte för att bli modeDESIGNer)
Såhär står det om den:
''Hållbar utveckling har blivit ett allt viktigare begrepp.
Som designingenjör har du möjligheter att påverka och driva utvecklingen åt rätt håll.
En ingenjörsexamen ger dig tillträde till en bred och spännande arbetsmarknad''
 
Låter bra för mig ;)
 
Så nu måste jag verkligen satsa på betygen, så att jag kan välja gymnasie och inte bara hamna på det enda som vill ha mig liksom. Det är faktiskt en bra morot, tro't eller ej. ;)
 
 

Kommentarer från er:
:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback