Stora ekeby

Hejhej!
Vi fick åka in till stora ekeby idag för att ha ''Häst & Stallektion''.
Dom visade hur man borstade & vilka borstar man ska använda till vad typ.
Våran ''instruktör'' (Hon hette Hanna, vilket är ett ganska snyggt namn enligt mig) visade hur man borstade & vilka borstar man skulle använda på den minsta ponnyn jag sett i mitt liv. Han var så söt att man nästan ville skaffa en ponnyväska och bara ta med honom hem liksom, och han hette Lille skutt.
(Sötaste namnet också liksom, jag dör)
Sen skulle vi testa att borta själva,  och gissa vilken häst jag och Vilma fick?
LILLE SKUTT!
 
WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIE!
 
Han var så lugn och fin, och han påminde mig faktiskt om min hund sture på nåt sätt?
(Jag påstår inte att sture är lugn & fin, men ja)
 
Sen fick vi köra typ en ''Höpackartävling'' så vi delades in i två lag, och sen så fick man en ikea-kasse som man skulle lasta med exakt 2 kilo hö.. Jag är den första att erkänna att jag kanske inte är den vassaste kniven i lådan när det gäller sånt, men jag tycker det gick bra!
(Även om vi förlorade, men det är en annan femma)
 
Sen hade vi typ vanliga lektioner, så det var ju kul.. (Lika kul som en sticka i tån, ungefär)
 
 
 
Här har vi lille skutt.. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SÖT!!
 
 
Föresten så ska jag följa med Sanna till stallet igen imorgon, så det blir ju kul :D
 
 
 
 
 

Kommentarer från er:
:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback